بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد

بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد



گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند. این بوتیک با طرحی جسورانه اجرا شده است و در ادامه طراحی بوتیک های زنجیره ای در شهر های ادینبورگ، کاردیف و لیورپول انگلستان اجرا شده است.

این بوتیک، فضایی الهام بخش را برای به نمایش گذاشتن مجموعه های خصوصی و تجاری به وجود آورده است. بوتیک مقوایی در روزهای اول پس از افتتاح، مورد استقبال گسترده شهروندان لندنی قرار گرفته است و به یکی از نقاط مهم در خیابان آکسفورد تبدیل شده است.






در صورت تمایل به ادامه مطلب توجه فرمایید.



با تشکر از حسن توجه شما

Www.ArtimanParsis.Ir


ادامه مطلب ...

مجتمع تجاری تخصصی صنعت ساختمان

مجری : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان
کارفرما : شرکت عمران وتجارت تیراژه

اهداف پروژه:
آنچه در طراحی این پروژه مورد توجه و تاکید قراردارد، ایجاد یک مجتمع تجاری تخصصی صنعت ساختمان می باشد که بتواند کلیه مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان را در یک مجموعه جمع آوری نموده و در وقت و انرژی مشتریان به منظور تهیه کالاها و خدمات مورد نیاز خود در ارتباط با صنعت ساختمان صرفه جویی حاصل گردد.

توجه به اقلیم ، فرهنگ و معماری بومی منطقه ، مقررات ملی ساختمان و استانداردهای روز دنیا در عرصه معماری و ساختمان به گونه ای که ساختمان مورد نظر هم به عنوان یک نماد شهری مطرح گردد. و هم در عرصه معماری داخلی یک اثر برجسته و ماندگار باشد که با گذشت زمان کهنه نگردد.



داوران مسابقه :
داوران مسابقه به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشند:
1- دکتر داراب دیبا
2- دکتر اصغر ساعد سمیعی
3- دکترمحمود گلابچی



معیارهای ارزشیابی و داوری:
*خلاقیت و نوآوری در جهت خلق اثری متفاوت با ساختمانهای موجود و همسو با تحولات روز معماری با استفاده از احجام مناسب و بدیع.

*تاکید بر تقسیم مناسب و عرصه بندی بهینه فضاهای تجاری و عمومی بر اساس برنامه فیزیکی و روابط فضایی مناسب جهت سهولت دسترسی به فضاهای طبقات.

*تاکید بر معماری داخلی مجموعه و طراحی مناسب آن با توجه به ماهیت هر کدام از فضاهای پیش
بینی شده.

*برخورداری از فرمهای بدیع و طرحهای خلاقانه از نظر سیستمهای ساختمانی و سازه

*پاسخگویی مناسب به مسائل اقلیمی ، فرهنگ و معماری بومی با استفاده از روشهای نوین طراحی
و ساخت.

*توجه به تکنولوژی روز و مواد و مصالح نوین در صنعت ساختمان.

* توجه به مشخصه های اصلی معماری پایدار بر اساس معیارهای سیستم ارزیابی پایداری LEED

دفتر بانک Pko

دفتر بانک Pko
 
 
دفتر بانک Pko توسط گروه طراحی"رابرت ماکوت" طراحی و اجراشده است. این دفتر، با طراحی بسیار متفاوت نسبت به دفاتر دیگر این بانک ایجادشده است.

معمار و طراح لهستانی این بانک، با کنار هم قرار دادن رنگ های سفید،مشکی و طلایی،به دنبال ایجاد یک فضای لوکس و چشمگیر بوده است و رنگ متریال موجود در دیوار،مبلمان و سیستم نورپردازی در هماهنگی مناسبی با یکدیگر ایجادشده است. یکی از جالب ترین ویژگی های این بانک،دیوار سه بعدی در پشت میز اصلی می باشد.

 طراح برای خلق این دیوار از طراحی پارامتریک و قدرت نرم افزار بهره برده است. این دیوار از یک ساختار پیچیده و شبکه های ظریف متشکل از خطوط همگرا در یک نقطه انتزاعی به وجودآمده است. یکی از کاربردهای کامپیوتر در معماری، در زمینه طراحی هندسه و نیز اجرای سطوح پیچیده است.



گاهی پیچیدگی های یک سطح منحنی آن قدر زیاد است که پیاده سازی هندسی آن در عمل بسیار مشکل است. بنابراین فقط با استفاده از نرم افزار های مدل سازی که قابلیت اتخراج اطلاعات عددی مفید برای اجرا را داشته باشند را، میتوان مبادرت به اجرای آن ها کرد. پوشش سطوح منحنی و رویه ها به کمک الگوها و روش های متفاوتی امکان پذیر است.



 

در صورت تمایل به ادامه مطلب توجه فرمایید.



با تشکر از حسن توجه شما

Www.ArtimanParsis.Ir



 
 
ادامه مطلب ...